Een stevige lancering met de KITKAT Chunky

  1. Nestlé
  2. KitKat
  3. KitKat Nieuws
  4. Een stevige lancering met de KITKAT Chunky

De lancering van de KITKAT CHUNKY in april 1999 is één van de grootste marketingsuccessen. Tijdens de eerste weken na de lancering in het Verenigd Koninkrijk zijn er in meer dan 50 miljoen stuks verkocht en ook daarna stond vast dat KITKAT CHUNKY de favoriet van het publiek was geworden. Binnen zes maanden had meer dan 20 procent van de Britse bevolking de nieuwste KITKAT variant geprobeerd. Het grote succes leidde ertoe dat de KITKAT CHUNKY zich verspreidde over Europa. In 2001 werd de KITKAT CHUNKY naar Nederland gehaald. Vijf jaar later werden er dagelijks 200.000 stuks van de KITKAT CHUNKY verkocht… per dag! En wanneer je vandaag de dag de jaarlijkse KITKAT CHUNKY productie op straat zou neerleggen, zal dat 7469,5 kilometer in beslag nemen.

De KITKAT CHUNKY blijft zichzelf sindsdien vernieuwen door regelmatig met een nieuwe smaak de markt op te komen. Vorig jaar was dit “Double Caramel”  met aan de ene kant crunchy karamel, en aan de andere kant creamy karamel. Dit jaar heeft de KITKAT CHUNKY gekozen voor de wereldberoemde smaak: Cookie Dough!

De KITKAT CHUNKY Cookie Dough bevat zacht koekjesdeeg dat is bedekt met stukjes chocolade, liggend op de heerlijke krokante wafel en omhuld met melkchocolade.  

 

Na het succes van de KITKAT Chunky cookie dough moest hij plaats maker voor de volgende flavour of the year: KITKAT CHUNKY New York Cheesecake. De ultieme verwen break door de zachte vulling van cheesecake bovenop een krokante wafel omhuld met melkchocolade. Net zoals alle andere KITKAT candybars is ook de KITKAT CHUNKY NY Cheesecake gemaakt van 100% gecertificeerd duurzame cacao via het Nestlé Cocoa Plan. 

Ben je ook zo benieuwd naar de nieuwste KITKAT Chunky flavour of the year klik dan HIER