Na achten
De makers van AFTER EIGHT bedachten een chocolaatje voor na de maaltijd. Omdat het avondeten vaak rond 20 uur is afgelopen, is voor de naam ‘AFTER EIGHT’ gekozen. AFTER EIGHT is al sinds 1962 op de markt.
De makers van AFTER EIGHT bedachten een chocolaatje voor na de maaltijd. Omdat het avondeten vaak rond 20 uur is afgelopen, is voor de naam ‘AFTER EIGHT’ gekozen. AFTER EIGHT is al sinds 1962 op de markt.
Het logo van AFTER EIGHT is gebaseerd op een antieke, barokke, zilveren klok. Deze klok speelde een hoofdrol in de allereerste tv-commercials van AFTER EIGHT.
AFTER EIGHT is geïntroduceerd in Schotland, als test. Er werden drie producten verkocht: een reep van muntchocolade, een doosje met muntchocoladeblokjes en een doos met flinterdunne chocolaatjes met muntvulling. De perfecte combinatie van pure chocolade en muntfondant in een flinterdunne praline verkocht het beste. En vandaag de dag is dit nog altijd het meest succesvolle AFTER EIGHT-product.
Na drie dagen zorgt het ingrediënt ‘invertase’, een natuurlijk enzym, ervoor dat de vulling langzaam zacht wordt.