Skip to main content

ROLO reclame

De ROLO reclame met de olifant commercial is voor iedereen zó herkenbaar met de welbekende slogan “Bedenk goed wat je met je laatste ROLO doet”. De commercial is in 1995 gemaakt door reclamebureau Ammirati Puris Lintas in opdracht van Nestlé. Het verhaaltje is simpel; jongetje pest een olifantje met een ROLO. De volwassen olifant herkent 25 jaar later de inmiddels volwassen man en geeft hem alsnog een mep met zijn slurf. Én wat een succesverhaal is het geworden.

 

Inmiddels heeft ROLO een volle prijzenkast. De Nederlandse commercial heeft al diverse nationale én internationale prijzen gewonnen. De meest recente is Gouden Loeki Aller Tijden in 2015 nog, voor de beste reclame van de eeuw naar aanleiding van de Gouden Loeki-publiekprijs uit 1996. ROLO versloeg hiermee onder andere Bommetje (Melkunie, 1997), Walk-in-fridge (Heineken, 2009) en Zwanen (KLM, 1995).

Verder heeft de reclame nog een Zilveren Effie in de wacht gesleept, een Gouden Lamp voor meest creatieve reclame van 1995 en in Cannes werd het reclamefilmpje uitgeroepen tot het beste reclamefilmpje ter wereld!

Niet gek he, voor een chocoladesnoepje? Het zijn belangrijke en eervolle onderscheidingen waar Nestlé ontzettend trots op is.

Na al die jaren is ROLO nog steeds volop verkrijgbaar en even geliefd. De laatste ROLO is nog lang niet gegeten!