Nestlé Cocoa Plan | Met eigen ogen zien

  1. Nestlé
  2. Blog
  3. Nestlé Cocoa Plan | Met eigen ogen zien

#meteigenogenzien

In 2008 hebben we het Nestlé Cocoa Plan geïntroduceerd om het leven van de boeren en de kwaliteit van hun producten te verbeteren.

“DAAR ZIJN WE AL HEEL VER IN GEKOMEN, MAAR WE ZIJN ER NOG NIET. STAP VOOR STAP WERKEN WE AAN BETER LEVEN, BETERE LANDBOUW EN BETERE CACAO. EN DAAR ZIJN WE GRAAG TRANSPARANT EN OPEN OVER.”

Amber

Ambassadeur van eht Nesté Cacao Plan in Nederland

Daarom was het tijd om consumenten de mogelijkheid te geven het Nestlé Cocoa Plan met eigen ogen te zien.

“WE GAVEN CONSUMENTEN DE KANS OM OP BEZOEK TE GAAN BIJ DE BOEREN WAAR NESTLÉ CHOCOLADE MEE SAMENWERKT. OM ZELF TE ERVAREN HOE HET NESTLÉ COCOA PLAN WERKT EN MET DE BOEREN TE SPREKEN DIE ONS VAN DE BELANGRIJKSTE GRONDSTOF VAN DE NESTLÉ CHOCOLADEPRODUCTEN VOORZIEN.”

Martine

Directeur Nestlé Chocolade Nederland

OVER DE ACTIE

We organiseerden een online actie #meteigenogenzien, waarbij degene met de meest inspirerende en spannende vraag aan een boer een vijfdaagse reis naar Ghana won om zo de vraag persoonlijk te kunnen stellen en de impact van het Nestlé Cocoa Plan met eigen ogen te kunnen zien. De reis vond 12 tot en met 17 november 2017 plaats.

DE WINNAARS

Winnares Yara stelde haar vraag niet alleen aan Nestlé, maar deed direct onderzoek onder haar volgers. “Als alle chocola in de supermarkt 1 euro duurder zou zijn, koop jij dan nog steeds chocola?”, aldus Yara op haar Instragram account. Van de 93 reacties die zij kreeg, gaven 67 mensen aan dan inderdaad nog steeds chocolade te kopen. Zes mensen gaven aan het wellicht minder vaak te kopen en tien mensen kochten het sowieso nooit.

Amber verraste Yara op haar stageadres met het goede nieuws dat zij met een vriend of vriendin mee mocht naar Ghana. Zie hier haar reactie in de video hierboven.

DE GHANA TRIP

Benieuwd hoe Yara en Emma het Nestlé Cocoa Plan met eigen ogen hebben gezien? Bekijk hieronder de video en beleef hun ervaringen!