Skip to main content

Fun Facts

Fun Fact 1

Invloedrijk reepje

Het bekende tijdschrift TIME heeft CRUNCH in de top 10 van meest invloedrijke chocoladerepen geplaatst, en dat is niet voor niets! Voordat we kennis maakten met CRUNCH, kenden we alleen de ‘rijke’ vullingen van chocoladerepen, zoals noten en karamel. Door gepofte rijst in de chocolade te verwerken, heeft Nestlé met CRUNCH de chocoladewereld doen inzien dat er veel meer vullingen mogelijk zijn én dat maakt het nog betaalbaar ook.

Fun Fact 2

For the kid in you!

Bij NESTLÉ CRUNCH vinden we ‘Just ‘cause you’ve grown up, doesn’t mean you’ve grown old’ wat vrij vertaald betekent; omdat je bent opgegroeid hoeft dat nog niet te betekenen dat je je oud bent geworden! Daarom is CRUNCH er om het kind in je te ontwaken. Denk terug aan je kindertijd, maak wat tijd vrij in je agenda en maak plezier.

Fun Fact 3

Afkomst

CRUNCH is van origine een Amerikaans chocolademerk dat in 1938 op de markt kwam. De kleuren rood, wit en blauw onthullen deze afkomst. Stiekem kunnen wij dus ook zeggen dat dat verwijst naar onze Nederlandse vlag ;-)! Gedurende de jaren tachtig werd CRUNCH benoemd tot het grootste chocolademerk binnen de Verenigde Staten. Ben jij ook groot fan zoals de Amerikanen?

Fun Fact 4

Originele slogan

“Munch Now. Munch Some Later” is de CRUNCH slogan, die voor het eerst werd geïntroduceerd in 1937. Met ‘munch’ wordt ‘knabbelen’ of ‘peuzelen’ bedoeld.