Skip to main content

Fun Facts

Fun Fact 1

Invloedrijk reepje

Het bekende tijdschrift TIME plaatste candybar CRUNCH in de top 10 van meest invloedrijke chocoladerepen. En dat is niet voor niets! Voordat we kennismaakten met CRUNCH, kenden we alleen de ‘rijke’ vullingen van chocoladerepen, zoals noten en karamel. NESTLÉ verwerkte voor CRUNCH gepofte rijst in de chocolade en liet hiermee zien dat er veel meer vullingen mogelijk zijn. De rijst maakt de chocoladereep nog betaalbaar ook!

 

Fun Fact 2

For the kid in you!

Bij NESTLÉ CRUNCH vinden we: just ‘cause you’ve grown up, doesn’t mean you’ve grown old. Vrij vertaald betekent dit: dat je misschien geen kind meer bent, wil niet zeggen dat je je niet meer jong kunt voelen! Daarom is CRUNCH er, om het kind in jezelf te laten ontwaken. Denk terug aan je kindertijd, geniet van je vrije tijd en maak plezier!

 

Fun Fact 3

ROOD, WIT en BLAUW

CRUNCH is van origine een Amerikaans chocolademerk dat in 1938 op de markt kwam. De kleuren rood, wit en blauw van de verpakking onthullen deze afkomst. Stiekem kunnen wij Nederlanders dus ook zeggen dat dit verwijst naar ónze vlag ;-)! Gedurende de jaren tachtig werd CRUNCH benoemd tot het grootste chocolademerk binnen de Verenigde Staten. Ben jij net als de Amerikanen ook groot fan?

 

Fun Fact 4

Originele slogan

Munch Now. Munch Some Later. is de slogan van CRUNCH. Deze werd voor het eerst geïntroduceerd in 1937. Met ‘munch’ wordt ‘knabbelen’ of ‘peuzelen’ bedoeld.